Показать сообщение отдельно
Старый 25.10.2007, 16:18   #216
oleh
Житель Клуба
 
Аватар для oleh
 
Авто: subaru forester 2.5XT 09MY 4A VR white perl
Сообщений: 236
По умолчанию Ответ: Полный привод Outlander XL: что к чему...

Цитата:
Сообщение от Sergy Посмотреть сообщение
пошел четвертый круг ?


может проще все-же сделать так:
https://www.out-club.ru/board/showpo...&postcount=130

)) Так делать совсем не обязательно.
Ибо уже сделано уже иппонцами ))


Из сервис-мануала.


Вы часом не это собрались мерять?! Если это то в режимах 4ВД ток на селеноиде варируется от 0А до 5А.

1
Current command value of electronic control coupling solenoid
  • Drive mode selector: 4WD
  • Perform a test run of the vehicle.
0 to 5 A

9
Electronic control coupling solenoid current monitor value
  • Drive mode selector: 4WD
  • Perform a test run of the vehicle.
0 to 5 A




Плюс .)) Очень яркий и наглядный пример что в режимах 4ВД часть доступного момента на зад передается ВСЕГДА!!! (мать их тах этих ипошек - гениально простой тест!)

SIMPLE OPERATION CHECK OF ELECTRONIC CONTROL COUPLING



1.Raise the vehicle.

(Авто на подъемник)

2.Mark the front and rear tyres for easy identification of tyre rotation.

(Нанести метки на передние/задние колеса, дабы облегчить визуализацию их вращения )

3.Adjust the parking brake lever to the normal conditions.

( Отпустить ручник в положение едим )

4.Pull the parking brake pedal by two notches.
note Activating the parking brake slightly prevents the drive force transferring to the rear wheels by a friction in the electronic control coupling. If the following 2WD mode is checked without the parking brake activation, the drive force is transferred to the rear wheels by a friction in the electronic control coupling.


( Затянуть ручник до двух щелчков. Прим. - Легкое затягивание ручника предотвратит вращение задних колес из-за "паразитных" сил трения всегда имеющихся в трансмиссии, и в исследуемом электронном сцеплении в частности. )

5.Start the engine, and move the shift lever into the D position (1st speed).

( Рычаг АКПП в "D" )

6.Depress the accelerator pedal gradually, and maintain the vehicle speed at approximately 10 km/h.

( Чуть газу, и держим 10км/ч по спидометру )

7.Switch the drive mode selector to the 2WD mode, and check that the rear wheels are under 2WD control. (At this time, the 4WD/LOCK indicators in the combination meter do not illuminate.)

( Кругляшек в 2ВД, и убеждаемся что задние колеса не задействованы )

8.Stop the engine.
( Стоп мотор )

9.
Start the engine again, and move the shift lever into the D position (1st speed).

( Старт снова, рычаг в "D" )

10.Depress the accelerator pedal gradually, and maintain the vehicle speed at approximately 10 km/h.

(
Чуть газу, держим 10 км/ч )

11.
caution The following checks in the 4WD mode must be completed within one minute in total to protect the 4WD drive system components and parking brake.
Switch the drive mode selector to the 4WD mode, and check that the rear wheels are rotating. (At this time, the 4WD indicator in the combination meter illuminates.)
After the above checks are completed, if the rear wheel rotation satisfies the above conditions, it is judged that the electronic control coupling operates correctly. If the rear wheel rotation does not satisfy the above conditions, replace the electronic control coupling.

( Внимание! - данная проверка в режиме 4ВД должна длиться не более одной минуты дабы ничего не поломать.
Кругляшок в 4ВД, и убеждаемся что задние колеса крутятся. Крутятся - хорошо, если нет - дивайс на свалку)



З.Ы.: лично для меня есть, пока, один вопрос. Если убрать ручник и внутренние паразитные трения муфты, то будут ли задние крутиться?!
oleh вне форума   Вверх Ответить с цитированием
4 пользователя(ей) сказали cпасибо: